Ekonomi ve İş Dünyası Dergisi Hizmetix Eylül 2020 Röportajımız

MÜŞTERİLERİMİZİN ZİHNİNDE ÜRÜNLERİMİZİ DOĞRU KONUMLANDIRARAK İLERLİYORUZ

 

IBC Group of Companies Yönetim Kurulu Üyesi, Ekonomist Aybüke Balabanlı ile pandemi sürecinin temizlik hizmetlerine etkisini konuştuk. Bu dönemde müşterinin taleplerine doğru ve çözüm odaklı yanıtlar bulduklarını söyleyen Balabanlı, “Müşterilerimizin taleplerini öncesinden doğru tahmin edip yol haritamızı belirliyoruz. Yani müşterilerimizin zihninde ürünlerimizi ve markalarımızı doğru konumlandırarak ilerliyoruz.” dedi.

Aybüke Hanım, bir ekonomist olarak Covid-19’un turizm sektörüne ve temizlik sektörüne olan etkilerini nasıl yorumluyorsunuz?

2020’de turizmin geçen yıla göre bir tık daha başarılı olacağını öngörüp, bekleme arifesindeyken, daha önce benzeri yaşanmamış bir durum ile karşı karşıya kaldık. Covid-19 hem ekonomiyi hem de sağlığı etkileyen global bir kriz olarak hayatlarımızda bir anda belirdi. Pandemi dönemi ile getirilen kısıtlamalar sonucu tüm dünyada alışkanlıklar ve tablolardaki tüm veriler ister istemez değişti. İlk ekonomik olumsuz göstergeler ise turizmin büyük darbe aldığını gözler önüne koyarak, durumun ciddiyetini bize gösterdi.

Türkiye olarak turizm sektörünü daha önce etkileyen birçok krizden geçip bu günlere tecrübeli bir şekilde gelsek bile, Covid-19 maalesef kriz paradigmasını değiştirmiştir. Çoğu krizi Türkiye olarak kısa ve orta vadede atlatırken, Covid-19 krizini tüm dünya olarak belki orta belki de uzun vadede atlatabileceğimiz süreçlerden geçerek, kriz yönetimimizi tüm dünya olarak tamamlayacağız. Kısaca bu süreç içerisinde temizlik sektörünün önemini tüm dünyaca yeniden anlayıp, pandemi sürecinin en olumsuz yöndeki etkisini ise turizm sektörünün yaşadığını gözlemlemiş olduk. Şüphesiz ki ekonomik konjonktürlere bakıldığı zaman, kriz ile karşı karşıya gelindiğinde en duyarlı sektörlerden bir tanesi turizmdir.

 

Bu süreçte müşterilerinizin değişen talepleri karşısında ne tür çözümler sundunuz? Sizi öne çıkaran ürün grubunuz ne oldu?

Bu pandemi süreci içerisinde ıslak hacim ekipmanlarımıza, buharlı temizlik makinalarımıza, talep oldukça fazlaydı. Tecnovap buhar makinaları pandemi süreci içerisinde müşterilerimiz tarafından çok fazla talep gören ürün gamında yerini aldı. Nedeni ise buharlı temizlik ile sağlıklı temizlik yapılması hem de dezenfektan sağlanmasıdır. En fazla talep gören ürün gamımızın en üst sıralarında ise Rubbermaid sensörlü ve standlı dezenfektan makinalarımız, Rubbermaid dezenfektanlarımız ve Rubbermaid ıslak hacim ekipmanlarımız oldu. Bu ürünlerimizi ise daha fazla öne çıkararak müşterimizin taleplerine doğru ve çözüm odaklı yanıtlar bulduk.

 

 

Tesis yönetimi olarak otel ekipmanlarından temizlik ekipman ve makinelerine kadar çok sayıda hizmet sunuyorsunuz? Pandemi döneminden hizmetleriniz nasıl etkilendi?

Pandemi döneminde dünyanın dört bir yanı finansal olarak zor bir sürece girdi. Bazı şirketler iş kaybı yaşarken bazı şirketler ise bu krizi iyiye kullanarak satışlarını arttırdı. Pandemi döneminde satışları artan sektörlerden biri de temizlik sektörü oldu hiç şüphesiz ki. Profesyonel ve kaliteli temizlik ekipmanlarına pandemi döneminde rağbet eskisine nazaran arttı.

Müşteri memnuniyeti noktasında hangi adımları atıyorsunuz?

Müşteri memnuniyeti en önem verdiğimiz konu. Müşterilerimizin taleplerini öncesinden doğru tahmin edip yol haritamızı belirliyoruz. Yani müşterilerimizin zihninde ürünlerimizi ve markalarımızı doğru konumlandırarak ilerliyoruz. İlk başta müşterilerimizle iletişimimizi güçlü tutuyor, onları dinleyip kendilerini tanıtmalarına ve isteklerini anlatmalarına izin veriyoruz. Müşterilerimizin geri bildirimlerine; öneri, eleştiri, şikayetleri doğrultusunda yeni hizmet politikalarımızı müşterilerimize göre belirliyoruz.  Onların isteklerine ve beklentilerine göre de her müşteriye özel hizmet tasarlayıp, satış sonrası müşteri ilişkilerine ise büyük önem gösteriyoruz.